معایب سنگ‌های مصنوعی رابدانیم.....

معایب سنگ‌های مصنوعی

ادمین 413

کشور ما یکی از معدود کشورهای دارای منابع غنی سنگ های با کیفیت است. خوشبختانه بسیاری از این انواع سنگ های طبیعی مانند سنگ دهبید از کشورمان به کشورهای دیگر نیز صادر می شوند. سنگ مصنوعی مفهومی است که از دهه ۱۹۶۰ میلادی در اروپا شکل گرفت و در سال های اخیر در کشورمان نیز به گوش می رسد.

در این مطلب قصد داریم با اشاره به ارزش های فوق العاده سنگ های طبیعی به معایب سنگ های مصنوعی اشاره کنیم.

سنگ مصنوعی چیست؟ محصولی از مخلوط سنگ‌های طبیعی و رزین‌ها
با پیشرفت هایی که در صنعت ساختمان سازی و مصالح ساختمانی پیش آمده مهندسان سعی کردند با مواد اولیه و مخلوط‌هایی ماده‌ای سنگی ایجاد کنند که ویژگی‌هایی مانند رنگ و طرح سنگ‌های طبیعی را در آن تعیین می‌کنند. به این محصول سنگ مصنوعی می گویند.

در حقیقت سنگ مصنوعی از ترکیب خرده سنگ ها، مواد پلیمری، سیمان و چسب ‌هایی با پایه رزینی ساخته می ‌شود. خوشبختانه سنگ های طبیعی مرغوب ایرانی همچون سنگ ممتاز دهبید که قابلیت صادرات را نیز دارند، دوام و عمر بالایی داشته و در طول زمان شکاف بر نمی دارند. این خود اولین برتری های سنگ های طبیعی بر سنگ های مصنوعی است.

زیرا سنگ های مصنوعی دوام کمتری نسبت به مصالح سنگی طبیعی دارند و با گذشت زمان و در اثر شرایط محیط می توانند ترک یا شکاف برداشته یا حتی دچار تخریب شوند.

سنگ مصنوعی چیستمعایب سنگ‌های مصنوعی، کیفیت و ماندگاری مهم‌ترین مزیت سنگ‌های طبیعی نسبت به مصنوعی
اگر یک سازنده ساختمان یا مصرف کننده، به فکر جیب خود باشد باید آینده نگری کند. شاید یک سنگ با کیفیت قیمت بالاتری از سنگ مصنوعی داشته باشد. اما اگر به میزان دوام آن ها توجه کرده و مقایسه ای انجام شود، قطعا سنگ طبیعی با کیفیت به علت دوام بالا به صرفه تر خواهد بود.

با وجود این مسائل و در نظر گرفتن جمیع جهات، قطعا استفاده از سنگ های طبیعی توصیه می گردد و استفاده از سنگ های مصنوعی اصلا به صرفه نخواهد بود. اما سنگ های طبیعی نیز انواع بسیار متنوعی دارند که باید برای هر نوع کاربردی، سنگی خاص در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال سنگ خوب برای کفپوش واحدهای مسکونی با سنگ خوب برای نمای ساختمان ها قطعا یکی نیست. بر اساس ویژگی های محیطی و کاربری خاص، باید سنگ طبیعی خوب برای هر مورد انتخاب شود.

مواد اولیه سنگ مصنوعی چیستمعایب سنگ مصنوعی نما، اصالت را فدای قیمت نکنید
سنگ مصنوعی شاید زیبایی هایی داشته باشد اما وقتی در محیط زندگی قرار می گیرد، آن محل را بی روح می کند. زیرا از زیبایی طبیعی که با سرشت انسان سازگار است برخوردار نیست. اما سنگ های طبیعی مرغوب در هر محلی که قرار گیرند حس زیبایی شناسی انسان ها را تحریک می کنند. به‌یاد داشته باشید یک سنگ خوب برای نما باید زیبایی طبیعی، کیفیت، ماندگاری و قیمت مناسب را در کنار هم داشته باشد.

نمونه سنگ مصنوعیخرید سنگ طبیعی به جای سنگ‌های مصنوعی ساختمانی از نگین ارم
در این مقاله درباره معایب سنگ‌ مصنوعی صحبت کردیم. شما می‌توانید همین حالا بهترین انواع سنگ دهبید را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت از قسمت فروشگاه نگین ارم خریداری کنید. همچنین می‌توان از طریق شماره تلفن‌ ۰۲۱-۲۲۲۲۷۸۹۹ با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و سوالات و نظرات خود را مطرح کنید.